Az elmúlt héten az Európa-bajnokság (EB) egyik legvitatottabb témája a nézőhiány volt, különösen a Dánia–Norvégia rangadó kapcsán, amelyre mindössze 2500 néző volt kíváncsi egy 10 ezer fős kapacitású csarnokban. Azonban a jegyárusítás terén most fordulat történt, és a döntő napjára már minden jegy elkelt, jelezve, hogy a torna végjátékára nőtt az érdeklődés.
A dán TV2 beszámolója szerint a szervezők megerősítették, hogy a döntő napjára, ahol a bronzmérkőzés és a döntő kerül megrendezésre, már nincs szabad hely. Az elődöntők mérkőzéseire is alig maradtak jegyek; jelenleg csak VIP-belépők érhetők el.
Mi állhat a hirtelen érdeklődés hátterében?
Az egyik legfőbb ok a társházigazda Magyarország kiemelkedő teljesítménye. A magyar válogatott 12 év után először jutott be az EB elődöntőjébe, ami nemcsak a hazai szurkolók körében, hanem a nemzetközi közösségben is jelentős figyelmet generált. Az ilyen történelmi sikerek mindig fellendítik a jegyértékesítést, különösen a hazai rendezésű tornák esetében.
A nagy nézőszám-eltérések rávilágítanak arra, hogy a jegyárusítási stratégiát és a marketinget miként lehetne optimalizálni a jövőben. Bár a csoportmérkőzéseken nézőhiány volt tapasztalható, a torna véghajrájára a kiélezett párharcok és a hazai csapat sikere megtöltötték a lelátókat.
Konklúzió
Az EB véghajrájának jegyértékesítési sikere arra utal, hogy a torna iránti érdeklődés nem tűnt el, csupán a figyelem a legizgalmasabb mérkőzések felé összpontosul. A magyar válogatott sikere tovább fokozza a sportág népszerűségét itthon, és valószínűleg emlékezetes pillanatokat fog hozni a magyar szurkolóknak a teltházas mérkőzéseken.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.